VIA DELS SENZILLS - MALANYEU - PARET DEL DEVESSÓ

19:39

Ressenya d'escalada de la via dels Senzills, una fantàstica línia equipada amb parabolts va resseguint plaques de calcari  fins a dalt la carena.
Ressenya de la Via dels Senzills a la paret del devesso a Malanyeu equipada amb parabolts
ACCES-VIES-ESCALADA-ESPORTIVA-VIA-LLARGA-MALANYEU-BERGUEDA

MALANYEU

És un petit poble del municipi de la Nou de Berguedà, de gran interès per als escaladors per les seves vies i el seu excel·lent calcari foradat que recorda un formatge emmental. La Paret del Devesó, Taules de la Llei, la Quinta Forca i la Pona formen un conjunt molt atractiu per fer-hi més d’una escapada.
La Paret del Devesó, orientada al sud, està plena d’itineraris equipats i sense equipar, un caos de vies, a vegades molt juntes, que poden portar dificultats a l’hora de començar la via escollida.

Una de les primers vies a Malanyeu és la via “Nadal”, de l’Amadeu Pagès. Hi ha moltes vies de dificultat variada com ara: “La Carla se’n va a la selva”, “D'en Roc”, “Epirimountains”, d’altres de més famoses, com la “Dels senzills”, d’en Jordi Farràs, o la "Stoc de Coc”, d’en Xevi Martorell, i moltes més per gaudir de l’entorn i l’escalada.

APROXIMACIÓ

Anem fins al poble de Malanyeu, fins a trobar el camp de futbol on aparcarem. Seguim la pista principal que passa pel costat de les cases de davant el camp de futbol, anirem seguint fins a arribar a la casa de Cal Sastre, aquí agafarem un corriol amb un petit pendent i després ja flanquejarem per travessar un rierol i enfilar cap a les parets del mig.

Una altra opció és agafar una pista a l’esquerra força difuminada que surt abans de la casa de Cal Sastre, marques de PR, va a buscar el rierol i passa pel costat d’una casa, seguint aquest camí baixa a buscar una pista més marcada que de seguida deixarem per enfilar pel costat d’una fondalada cap a les parets.

LA VIA

"Dels Senzills" és una via força repetida de la paret de Malanyeu , segueix una línia atractiva amb un pas característic quan es travessa la fissura diagonal a l'inici del segon llarg. Equipada amb parabolts trobarem passos atlètics d'adherència i canto, una mica de tot per deixar un bon gust de boca.

Descens: Podem rapelar la via amb 3 tirades, o baixar caminant seguint la carena en direcció Est fins a trobar el camí que ens porta un altre cop a la paret o podem seguir per la pista direcció al cotxe.